ELEKTRİK VE TURİZM…!!
Celal Bozkurt / Köşemden
Ülkemiz insanı karanlığa gömülse de son günlerde parlayan gözlerde görüyorum dostlarım. Turizme umut bağlamış canım insanlarımızın gözlerinde bir ışıltı hissediyorum. Nice insanımızla sohbet ederken “ siz ne dersiniz turizm olacak mı bu yaz “ sorusu ile karşılaşıyorum. İnanın bir çok insanımız sohbettede olsa karşındakinden umut dolu bir yanıt bekliyor.
Turizm hareketliliğine yakın bir marketçi arkadaşım var. Elektrik faturası enfazla 3 bin tl gelirken en son 7400 tl gelmiş. “ on gündür hiçbir buzdolabını çalıştırmıyorum. Birayı soğuk veremiyorum. Vermeye kalksam insan elektrik parası kadar para kazanamam . bu sene dondurmada satmayacağım. “ dedi.
Kafede lokantada en çok konuşulan konu elektrik. Halk evine gittim dün. Bizim masa elektrik konuşuyordu. Kulak kesildim yan masada aynı konu. Ortalığı süpüren arkadaşım “ abi sana kaç para geldi” ? dedi. 1611 tl dedim. “ vay be” dedi. … süpürmeye devam etti. Donuk bakışlarla.
Evet dostlarım tüm olumsuzluklara rağmen bence ülkemiz için turizm çok iyi geçecek. İki yıldır avruğa ülkelerinde Corona yüzünden bir korku, bir çekingenlik vardı..
Ama günümüzde ise bir aldırmazlık var. MASKELER BİLE İNDİ AVRUPADA –DÜNYADA … aşı olma heyecanı bile yok oldu. Bir çok Avrupa insanı alınan tedbirlere karşı sokaktalar. Başkaldırıyorlar ülkelerini yönetenlere… ölüm korkusu unutuldu. Beyinler şimdiden sadece tatil hesabı yapıyor.
Ve bunu da en çok İngilizlerde hissediyorum.. PRC testine bile son verdiler. En çok vakanın İngiltere’de olmasına rağmen… !
Basınımızdan öğrendiğim kadarı ile de EMITT fuarı da başarılı geçmiş. Standımızda ödüllendirilmiş. Başkanımızı da bir vatandaş olarak kutlarım.
Ve diğer bir konu. Nice insanımız evini günlük kiraya verecek bu yıl. Kimi “ kendim yaylaya giderim” diyor. Kimi “ köyüme giderim.” Diyor. İnsanlarımız turizmden pay kapma peşinde. Ne güzel bir düşünce. ELEKTRİK PARALARINI ÖDEME İMKANI BULACAK YAŞAMI PAYLAŞTIĞIMIZ DOSTLARIMIZ…!
Otelciden pazaryerinde ki saç börekçisi kardeşlerimize kadar umut dolu yürekler. Tabi ki yastık altında ki altınlarımızı ekonomiye kazandıralım diyen hükümetimizde. Turizmden 50-60 milyar dolar geldiğini düşünün. Sevgili maliye bakanımızın da gözleri daha bir parlamaz mı ?
Sevgiyle kalın.