Muğla'da 10 yıl önce dikilen sakız ağaçlarında ilk hasat için çizim yapıldı
Muğla'nın Ula ilçesinde sakız üretiminde dışa bağımlılığın azaltılması ve kaybolan üretim kültürünün yeniden canlandırılması amacıyla dikilen sakız ağaçlarında ilk hasat için çizim işlemi gerçekleştirildi.
Ege Tarımsal Araştırma Enstitü Müdürlüğü Uzmanı Mehmet Tutar da zamanında yeterli özen gösterilmediği için sahipsiz kalan damla sakızı üretiminin yaygınlaştırılması için çalışma yürütüldüğünü kaydetti. Tutar, kentte artık bir sakız üretim sahası oluşturulduğunu dile getirdi. Tutar, daha sonra hasadı yapılan ağaçlardan çizim yapılarak ürünün nasıl elde edileceği ile sakız ağacının tohumdan yetişmemesi nedeniyle fidan üretimi "daldırma" yöntemini uygulamalı olarak gösterdi.
Bakmadan Geçme
TBB ulaşım komisyonu Muğla’da toplandı
Fethiye Üretici Pazarı’nda haftanın güncel sebze ve meyve fiyatları
Muğla’da çocuklar yazı havuzda karşılayacak
Milas-Bodrum havalimanı 5 ayda 940 bin 330 yolcuya hizmet verdi
Fethiye’de Kaymakamlık otoparkı girişini kapatan araca polis cezası
Fethiye’de Karlık Kuyumculuk’tan yatırımcılara ‘Üzülmeyin, fiyatlar yükselecek’ mesajı