Menteşe Kent Meydanı'nda Dünya süt günü kutlandı
Muğla Tarım ve Orman İl Müdürlüğü, Dünya Süt Günü dolayısıyla Menteşe Kent Meydanı'nda çocuklara ve gençlere yönelik farkındalık etkinliği düzenledi. Renkli anlara sahne olan programda konuşan İl Müdür Yardımcısı Dr. Songül Kayğıner Topal, gençlerin meslek seçiminde tarım ve hayvancılık sektörünü göz ardı etmemesi gerektiğini belirterek, '20 yıl sonra en iyi arabalara çiftçiler binecek' dedi.
Konuşmasının son bölümünde meydanı dolduran gençlere kariyer planlaması konusunda tavsiyelerde bulunan İl Müdür Yardımcısı Topal, yapay zeka geliştikçe emeğin ve toprağın değerinin daha çok anlaşılacağını söyledi: "Sizler henüz yolun başındasınız ve gelecekte kendinize bir meslek seçeceksiniz. Bundan 20-30 yıl sonra dünya nüfusunun artışı da göz önüne alındığında; beslenme ve tarım sektörü en stratejik istihdam alanı olacak. Hayvancılık yetiştiriciliğinden tarımın diğer kollarına kadar kendinizi bu alana yönlendirmenizi tavsiye ederim. İşsizliğe alternatif olarak tarım önemli bir kapı açacak. Yatırımcıların da öngördüğü gibi; 20 yıl sonra en iyi arabalara çiftçiler binecek arkadaşlar, bu kaçınılmaz bir şey. Bugün belki üreticilerimiz mevcut durumdan tamamen memnun olmayabilir ama zaman yolu oraya götürüyor. Yapay zekanın ve bilişimin gelişmesi, emeğin ve toprağın üretim alanı olarak daha fazla ön plana çıkmasını sağlayacaktır"
Etkinlik, çocuklara süt ve süt ürünleri ikram edilmesi ve anı fotoğraflarının çekilmesinin ardından sona erdi.
-
muğla
-
menteşe
-
dünya süt günü
-
Menteşe Kent Meydanında
-
çocuklara ve gençlere yönelik farkındalık etkinliği
Bakmadan Geçme