- Haberler
- Ekonomi
- Başka illerden arıcılar gelmeyip kovan sayısı azalınca, bu yıl çam balı dalda kaldı
Başka illerden arıcılar gelmeyip kovan sayısı azalınca, bu yıl çam balı dalda kaldı
Türkiye'nin en önemli çam balı üretim merkezi olan Muğla'da bu yıl arıcılar en verimli yıllardan birini yaşadı. Geçen yıllarda çam balında kıtlık yaşandığı için 10 kovan arı sezonda yaklaşık 26 kg (bir teneke) bal toplayabiliyorken, bu yıl 2 kovan arı yaklaşık 26 kg bal topladı. Verimin çok iyi olduğunu ancak arı kolonilerinin azalmasından dolayı bu sezon çam balının ağaçta kaldığını belirten arıcılar geçen yıllarda 6-7 bin ton olan çam balı rekoltesinin bu yıl 20 bin tona yaklaştığını açıkladılar.
“Rekolte çok güzel”
Ağaçlarda basra böceğinin salgıladığı bal çiçeklerinin arı olmaması nedeniyle ağaç diplerine döküldüğünü belirten Tilki, “Bal çiçekleri yere damladı, çamda da kaldı. Rekolte çok güzel. Biz ikiye bir bal aldık. (iki kovanda yaklaşık 26 kg) Şükür bu sezon güzel geçti. Her zaman geldiğimiz bölgede 10'a bir alıyorduk. (On kovanda yaklaşık 26 kg). Bu sene iki kovanda yaklaşık 26 kg aldık. Hava şartları çok önemli. Bu yıl bal havası da bal da çok iyi" ifadelerini kullandı.
Bakmadan Geçme
Bodrum açıklarında 40 metre derinliğe uzanan kesintisiz deniz çayırı kuşağı belirlendi
Muğla Büyükşehir Gazeteciler Derneği Başkanı Cem Kaytan’dan Vali Akbıyık’a Ziyaret
Marmaris'te Genç İklim Elçileri programı başladı
Fethiye’de Turizmde Durgunluk Esnafı Endişelendiriyor ‘Kış Daha Zor Geçebilir’
Muğla'da uygulamadan kaçarken polisi ve motosikletliyi yaraladı
Fethiye Belediyesi Halk Evlerinde Ödeme Sistemi Değişiyor