Türkiye'nin ilk turistik mağarası İnsuyu, kuruyan sularıyla fosil haline geldi
Türkiye'nin ilk turistik mağarası İnsuyu, iklim değişikliği ve insan kaynaklı aşırı su kullanımı nedeniyle sularını kaybederek 'fosil mağara' statüsüne düştü bölgedeki yoğun tarım sulaması ve sondajlar ise su krizini derinleştiriyor. 1965 yılında saniyede 50 litre su akan mağarada insan etkisi ve iklim değişimleri nedeniyle su hızla yok oldu.
“Eskiden cennet gibiydi, şimdi kurumuş”
İnsuyu Mağarası'nı yıllar sonra ziyaret eden Mikail Yılmaz ise gözlemlerini; "1978 yılında ilkokuldayken gelmiştik buraya ve burası inanılmaz güzeldi, her yerden sular akıyordu. Sarkıt ve dikitler vardı. Harika bir yerdi, bayılmıştım buranın güzelliğine. Ama şimdi geldiğimde sarkıt ve dikitler su olmadığından dolayı dökülmüş ve sular çekilmiş, eski tadı kalmamış. İnşallah ilerleyen zamanlarda suyuna tekrar kavuşur ve İnsuyu Mağarası eski ihtişamına tekrar kavuşur." ifadeleriyle anlattı.
Bakmadan Geçme
Bodrum Belediyesinden çocuklara ücretsiz yüzme kursu
Ali Somyürek'ten Açıklama Fethiye Koyları Yat Kuşatması Altında, Mapa-Şamandıra Sistemi Fayda Mı, Zarar Mı?
Bodrum’da 32 bin 351 öğrenci karne aldı
Fethiye’de sevgiye ‘Evet’: İşitme engelli genç çift hayatlarını birleştirdi
Marmaris'te orman şehitleri dualarla anıldı
Muğla’daki yatırımlar ele alındı