Recep Durul: 'Skriniar ülkeden deport edilmeli'
Kocaelispor Başkanı Recep Durul, Fenerbahçe'nin attığı golün ardından sarı-lacivertli futbolcu Milan Skriniar'ın tribünlere karşı yaptığı harekete tepki göstererek, 'Skriniar'ın lisansı iptal edilmeli ve ülkeden deport edilmelidir. Hakemin de ondan farkı yok. O da futboldan men edilmeli. Yine hakkımız çalındı. Kayırmacılık bitmeyecekse 2-3 takım oynasın, biz izleyelim. Diğer takımlara ne gerek var' dedi.
“Hakem de, Skriniar da men edilmeli”
"Milan Skriniar’ın hareketiyle, hakemin maçta sergilediği durum arasında fark yok" diye Körfez ekibinin başkanı, şöyle devam etti:
"İkisi de futboldan men edilmelidir. Şehirde herkes ayaklanmış durumda. Facia bu. Herkes sessiz kalmış olabilir ama biz Kocaelispor olarak susmayacağız, sessiz kalmayacağız. Sezon başından bu yana 18 puanımız gitti. Dünkü maçta yaşananlara, bize ve camiamıza yaşatılanlara çok kızgın ve gerginiz. Sabırsızlıkla bu konunun çözülmesini istiyoruz. Federasyon bir an önce tedbir almalı."
“Ayrım kalkmadıkça şike operasyonları anlamsız”
Hakem kararları üzerinden Süper Lig’de yapılan takım ayrımlarına ayrı parantez açan Recep Durul, bahis operasyonlarının anlam kazanması için ayrımcılığın son bulması gerektiğinin altını çizdi. Kocaelispor Kulüp Başkanı Recep Durul, "Anadolu takımı, İstanbul takımı ayrımı yapılıyor, yapılmamalı. Hepsi Süper Lig takımı. Sahada şeffaflık sağlanmadıkça, kulüp ayrımı ortadan kalkmadıkça şike veya bahis operasyonlarının yapılması anlamsız. Kulüplere saygı, renklerine göre olmaz. Hepsine saygı duyulmalı. Düdükler takıma göre çalınmaz. Sahaya neden çıkıyorsun? Hakem dediğin iki takımın da hakkını korumalı, iki tarafa da güven vermeli. Dengeyi sağlamalı. Haksızlığı ortadan kaldırması gereken hakemdir. Şeffaflığı temsil eder. Futbolda adalet neden sağlanmıyor? Neden bunlardan temizlenmiyor?" ifadelerini kullandı.
“Büyük takıma göre düdük çalınmaz”
Büyük takımlara yönelik ayrımcılığa farklı bir bakış açısıyla baktığında dikkat çeken Durul, "Bir takımın büyüklüğü ortaya koyduğu adaletle ölçülür. Büyükse adaletini göstersin, göstermeli de. Futbolcusu topluma böyle çirkin hareketler yapıyorsa büyük kulüpler gerekeni yapmalı. Hakemler hak yediğinde çıkıp bunu yüreklilikle açıklamalı. Öte yandan küçük-büyük takım diye bir ayrım olmaz. Güçlü ve nispeten zayıf takım vardır. Büyük takıma göre düdük çalınmaz" dedi.
“Bazı takımlar yukarı itiliyor, bazıları da aşağı çekiliyor”
Yayıncı kuruluş ve spor yorumcularına da seslenen Başkan Durul, "Yayıncı kuruluşun takımların yarıştan kopmaması için gerekeni yapmasını da görüyoruz. Yazık günah değil mi? Böyle kurgu olur mu? Bazı yorumcular da takım taraftarı. Tuttuğu takıma göre yorum yapıyor ve kamuoyunu, camiaları etkiliyor. 2-3 takım için böyle otokratik yapı olur mu? Bazı takımlar yarışta kalsın diye yukarı itiliyor, bazıları da aşağı çekiliyor" diye konuştu.
Fenerbahçeli yöneticilere seslendi
Son olarak Kocaeli’de yatırımları olan Fenerbahçeli iş insanlarına, eski ve yeni yöneticilere çağrı yapan Durul, "Ali Koç, Hakan Safi ve tüm Fenerbahçe yönetimindekiler ile federasyona bir kez daha seslenmek istiyorum. Talebimiz net; Skriniar’ın lisansını iptal edin ve ülkeden deport edin. Yoksa bu iş çok daha farklı yerlere gider. Bunu sindiremiyoruz. Bunun altından kalkılması zor" şeklinde konuştu.
Bakmadan Geçme