Muğla'da denizlerin geleceği için kritik toplantı
Türkiye Çevre Haftası kapsamında, Muğla İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü koordinasyonunda 'Denizcilik Atıkları' konulu ortak bir toplantı gerçekleştirildi. 'Dünya Bize Emanet' temasıyla düzenlenen toplantıda, temiz denizlerin sürdürülebilir gelecek için önemi vurgulandı.
İl Tarım ve Orman Müdürlüğü toplantı salonunda gerçekleştirilen oturuma, her iki kurumun yetkilileri, teknik personel ve sektör temsilcileri katıldı.
Toplantı kapsamında uzmanlar tarafından balıkçı barınaklarının mevcut durumu, atık yönetim süreçleri ve denizcilik atıkları uygulamalarına ilişkin kapsamlı sunumlar yapıldı. Özellikle kıyı yapılarında atıkların doğru ayrıştırılması, depolanması ve bertaraf edilmesi süreçlerinde kurumlar arası koordinasyonun artırılması gerektiği ifade edildi. Denetimlerin ve mevcut mevzuat uygulamalarının titizlikle sürdürüleceği belirtildi.
Toplantıda, bu yıl "Dünya Bize Emanet" temasıyla kutlanan 1-7 Haziran Türkiye Çevre Haftası’na da özel bir vurgu yapıldı. Mavi vatanın ve deniz ekosisteminin korunmasının hayati önem taşıdığına dikkat çekilen sunumlarda, deniz kirliliğiyle mücadelenin sadece kurumların değil, tüm paydaşların ve vatandaşların ortak görevi olduğu hatırlatıldı.
Bakmadan Geçme