Muğla, Avrupa'nın Yeşil Şehirleri Arasına Katılıyor
Muğla Büyükşehir Belediyesi, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın (EBRD) Yeşil Şehirler Programı'na katılıyor. Londra'da imzalanacak mutabakat anlaşmasıyla Muğla'nın sürdürülebilir kentleşme, iklim uyumu ve çevresel yatırımlarına yönelik yeni bir dönem başlayacak.
Başkan Aras: “Muğla’yı Geleceğin Yeşil ve Dirençli Kentleri Arasında Konumlandıracağız”
Kıyı Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, EBRD Yeşil Şehirler Programı’na katılımın Muğla’nın sürdürülebilir gelecek vizyonu açısından önemli bir dönüm noktası olduğunu belirterek şunları söyledi: "Muğla, sahip olduğu doğal zenginlikleri koruyarak geleceğe taşıma sorumluluğunu taşıyan bir kenttir. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın Yeşil Şehirler Programı’na katılmamız, çevreye duyarlı, iklim değişikliğine karşı dirençli ve sürdürülebilir bir kent oluşturma hedeflerimiz açısından son derece değerli bir adımdır. Londra’da imzalayacağımız mutabakat anlaşmasıyla birlikte Muğla’nın çevresel önceliklerini uluslararası standartlarda ele alacak, bilimsel veriler ışığında yatırım ve proje süreçlerimizi şekillendireceğiz” dedi.
Başkan Aras “Öncelikli proje olarak belirlenen Muğla Su Projesi ile su kayıplarını azaltmayı, enerji verimliliğini artırmayı ve iklim değişikliğinin etkilerine karşı daha güçlü bir altyapı oluşturmayı hedefliyoruz. Muğla’yı yalnızca bugünün değil, gelecek nesillerin de güvenle yaşayabileceği, doğasıyla uyumlu, dirençli ve sürdürülebilir bir kent haline getirmek için çalışmalarımıza kararlılıkla devam edeceğiz” dedi.
-
Muğla Yeşil Şehirler Programı
-
EBRD Muğla
-
Muğla Büyükşehir Belediyesi
-
Ahmet Aras Muğla
-
Muğla su projesi
-
sürdürülebilir şehirler
-
iklim değişikliği Muğla
-
Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası
Bakmadan Geçme