MSKÜ Tıp Fakültesi öğrencileri antibiyotik kullanımı hakkında bilgilendirdi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri, toplum sağlığını tehdit eden 'akılcı ilaç kullanımı' ve 'atık ilaç yönetimi' konularında farkındalık oluşturmak için kurulan stantta vatandaşları bilgilendirdi.
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi (MSKÜ) Tıp Fakültesi öğrencileri, örnek bir sosyal sorumluluk projesine imza attı. Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Gürkan Yiğittürk koordinatörlüğünde yürütülen 'Tarihi Geçmiş İlaçlardan Arınma ve Antibiyotiklerin Doğru Kullanımı' başlıklı proje kapsamında, Muğla Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde bilgilendirme standı kuruldu. Hastane girişinde kurulan stantta tıp fakültesi öğrencileri; hasta ve hasta yakınlarını antibiyotiklerin bilinçsiz kullanımı ve bunun sonucunda ortaya çıkan "antibiyotik direnci" tehlikesi hakkında sözlü olarak bilgilendirdi. Antibiyotik direncinin küresel bir sağlık krizi olduğuna dikkat çeken geleceğin doktorları, ilaçların mutlaka hekim kontrolünde kullanılması gerektiğinin altını çizdi.
Bakmadan Geçme