MSKÜ Tıp Fakültesi öğrencileri antibiyotik kullanımı hakkında bilgilendirdi
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri, toplum sağlığını tehdit eden 'akılcı ilaç kullanımı' ve 'atık ilaç yönetimi' konularında farkındalık oluşturmak için kurulan stantta vatandaşları bilgilendirdi.
Etkinliğin bir diğer önemli odak noktası ise evlerde biriken tarihi geçmiş ilaçların yönetimi oldu. Öğrenciler, son kullanma tarihi geçmiş ilaçların kullanımının ciddi sağlık riskleri barındırdığını vurgularken, bu ilaçların imha süreçlerine dair şu uyarılarda bulundu. İlaçların çöpe atılması veya lavaboya dökülmesi su kaynaklarını ve toprağı zehirler. Atık ilaçlar, çevre ekosistemi üzerinde geri dönülemez tahribatlara yol açar. İlaçların uygun yöntemlerle, tıbbi atık standartlarında imha edilmesi gerekmektedir ifadesine yer verildi.
Bakmadan Geçme