Menteşe Kent Meydanı'nda Dünya süt günü kutlandı
Muğla Tarım ve Orman İl Müdürlüğü, Dünya Süt Günü dolayısıyla Menteşe Kent Meydanı'nda çocuklara ve gençlere yönelik farkındalık etkinliği düzenledi. Renkli anlara sahne olan programda konuşan İl Müdür Yardımcısı Dr. Songül Kayğıner Topal, gençlerin meslek seçiminde tarım ve hayvancılık sektörünü göz ardı etmemesi gerektiğini belirterek, '20 yıl sonra en iyi arabalara çiftçiler binecek' dedi.
Süt üretiminin büyük bir emek ve zahmet gerektirdiğini ifade eden Dr. Topal, Türkiye'nin ve Muğla'nın hayvancılık potansiyeline dair çarpıcı veriler paylaştı: “Dünyada gelişmiş ekonomilerde hayvancılığın, et ve sütün etkisi çok büyüktür. Zengin ülkelerin hayvancılık ve süt sektörü çok kuvvetlidir. Yani bir ülke zenginleşmek istiyorsa kesinlikle tarım ve hayvancılığa önemli bir yer vermelidir. Türkiye olarak Avrupa Birliği ülkeleri arasında süt üretimi açısından 3'üncü, dünyada ise 9'uncu sıradayız. Geçen sene (2025 yılında) 21 milyon ton süt üretimimiz vardı. Yaklaşık 17 milyon süt sığırı varlığımızın 6 milyonu sağmal, gerisi ise dana, buzağı ve düve şeklindedir.”
-
muğla
-
menteşe
-
dünya süt günü
-
Menteşe Kent Meydanında
-
çocuklara ve gençlere yönelik farkındalık etkinliği
Bakmadan Geçme