Menteşe'de atıklar sanata dönüşüyor
Menteşe Gençlik ve Spor İlçe Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren Uluslararası Gençlik Merkezi, sürdürülebilir bir gelecek için örnek bir projeye imza attı. COP31 İklim Zirvesi hazırlık süreci kapsamında düzenlenen etkinliklerde gençler, hem teorik eğitim aldı hem de atıkların sanata dönüşme yolculuğuna tanıklık etti.
Etkinliğin en renkli kısımlarından biri olan sanat atölyesinde, geri dönüşümün gücü sergilendi. Gönüllü gençler, doğaya terk edildiğinde yüzyıllarca yok olmayan atık cam şişeleri, boyama ve süsleme teknikleriyle dekoratif vazolara ve objelere dönüştürdü. Ortaya çıkan eserler, "atık" olarak görülen nesnelerin doğru dokunuşlarla nasıl birer sanat eserine dönüşebileceğini kanıtladı.
Çevre kirliliğine dikkat çekmek amacıyla düzenlenen drama atölyesi ise izleyenlere duygusal ve düşündürücü anlar yaşattı. "Çöpün Hikayesi" temalı performansla gençler, bir atığın doğadaki yolculuğunu ve çevreye verdiği zararları canlandırarak empati odaklı bir farkındalık çalışması gerçekleştirdi.
Bakmadan Geçme