Fethiye'de çevreye duyarlı öğrenci ve okullar ödüllendirildi
Fethiye Belediyesi tarafından 5-12 Haziran Türkiye Çevre Haftası etkinlikleri kapsamında düzenlenen Kısa Film Yarışması ile Okullararası Atık Pil Toplama Yarışması'nın ödül töreni gerçekleştirildi. Çevre bilincinin artırılması amacıyla düzenlenen yarışmalarda dereceye giren öğrenci ve okullara ödülleri verilirken, törende çevrenin korunmasına yönelik önemli mesajlar da paylaşıldı.
“Yaşadığımız gezegenin alternatifi yok”
Programın açılış konuşmasını yapan Fethiye Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürü Selver Hatice Kabak, çevrenin korunmasının ertelenemez bir sorumluluk olduğuna dikkat çekti. Konuşmasına katılımcılara çeşitli sorular yönelterek başlayan Kabak, insanların bir süre telefon, televizyon veya teknolojik araçlardan uzak kalabileceğini ancak temiz su, temiz hava ve sağlıklı bir çevre olmadan yaşamın mümkün olmadığını vurguladı. “Hayatımızdaki pek çok şeyin alternatifi vardır ancak yaşadığımız gezegenin alternatifi yoktur” diyen Kabak, toprak, hava, su, denizler ve ormanların gelecek nesillere bırakılması gereken en önemli miras olduğunu ifade etti. Yaklaşık 20 yıldır çevre konusunda eğitimler, farkındalık çalışmaları, çalıştaylar ve çeşitli projeler gerçekleştirdiklerini belirten Kabak, özellikle öğrencilerde çevre bilincinin geliştirilmesi amacıyla yarışmalar düzenlediklerini söyledi.
Bakmadan Geçme