Bahar güzel geçince arılarda oğul verimi yükseldi
Bol yağışlı geçen günlerin ardından tabiatla birlikte arılarda coştu. Yeşilliğin ve çiçeklerin her çeşidinin rengarenk güzelliklerini sergilediği bugünlerde arı yetiştiricileri sezonun çok güzel geçeceğinin işaretlerinin görüldüğünü belirtti.
Oğul verme olayının tıpkı ailelerde çocuk sayısı fazlalaştıkça ayrı evlere taşınıldığını, bunun arıcılıktada görüldüğünü belirterek " Buldan'da olduğu gibi ülkemizin pek çok bölgesinde yağışlar güzel oldu. Yağışlar doğada büyük bir canlılığın oluşmasını, çok sayıda çiçek oluşmasını sağladı. Bu sayede arılarımız çok güzel nektar ve polen akımını oluşturdu. Ayrıca arılar oğul verme eğilimine girdi. Arılar çoğaldıkça ağaçlarda yeni koloniler oluşturmaya başladı. Akademisyen arkadaşlar dışarıda oğul verdirmeyi uygun görmese de, biz geleneksel olarak arı yetiştiriciliği yapmaktayız. Dışarıda uygun ortam oluştuğunda arı kendi doğası gereği oğul yapıyor. Geçen yıl uygun ortam olmadığı için üç yüzün üzerinde koloniden yedi veya sekiz tane kraliçeyi değiştirmeye yönelik arılar oğul verdi.
Bakmadan Geçme