Bahar güzel geçince arılarda oğul verimi yükseldi
Bol yağışlı geçen günlerin ardından tabiatla birlikte arılarda coştu. Yeşilliğin ve çiçeklerin her çeşidinin rengarenk güzelliklerini sergilediği bugünlerde arı yetiştiricileri sezonun çok güzel geçeceğinin işaretlerinin görüldüğünü belirtti.
Bu yıl kolonilerimizin neredeyse tamamı uygun ortam olduğu için oğul verdi. Bunu tüm arı yetiştiricisi arkadaşlarımız görmekteler. Hayvanlar kendi iç güdüleriyle bunu yapmaktalar. Kendi hallerine bırakmak lazım. Biz insan eliyle bölmektense arıların kendilerini bölmelerini daha sağlıklı buluyoruz. Arının böldüğünü hiçbir arıcı bölemez. Arı dışarıda nektarı, poleni göremezse oğul vermez. Yavruyu hiçbir şekilde yaptıramazsınız. Dışarıda akım yoksa arı oğul vermez, buna meyletmez. Şu anda kışın ki kayıplarımızı kovanlarımıza dolduruyoruz. Sezonun tüm arıcı arkadaşlara bereketli geçmesini temenni ediyorum" dedi.
Bakmadan Geçme