Asırlık dibek taşında buğday dövüp bir taraftan ise erişte ve çorbalık kesiyorlar
Antalyalı kadınlar atalarından kalan geleneklerini sürdürüyorlar. Her yıl olduğu gibi Antalya'nın Akseki ilçesinde bir araya gelen ev hanımları erişte ve çorbalık keserek dibek taşında buğday dövme geleneklerini sürdürüyorlar. Kış ayına girdiğimiz bu günlerde kışlık eriştelerini ve çorbalık buğdaylarını hazırlayan kadınlar, tüm bunları mutlaka imece usulü yaparak birbirlerine yardımlaşmada da bulunuyor.
“Çocuklar için önemli besin kaynağı”
Kışın sofralarda çorba ve pilav olarak yerini alan eriştenin Akseki'de yoğun olarak tüketildiğini belirten Pantır, “Erişte bizim kışlık yemeğimizdir. Kış yemeklerimizden olan erişte özellikle çorba ve pilavda kullanılıyor.. Çocuklar içinde oldukça besleyicidir. Bizim mahalle sakinleri olarak komşularımız arasında dayanışma geleneği devam ediyor. İmece usulü yapıldığı için pek yorucu olmuyor. 120 tane yumurtadan ise 30 kilogram erişte yapılıyor” diye konuştu.
Bakmadan Geçme
Bodrum Belediyesinden çocuklara ücretsiz yüzme kursu
Ali Somyürek'ten Açıklama Fethiye Koyları Yat Kuşatması Altında, Mapa-Şamandıra Sistemi Fayda Mı, Zarar Mı?
Bodrum’da 32 bin 351 öğrenci karne aldı
Fethiye’de sevgiye ‘Evet’: İşitme engelli genç çift hayatlarını birleştirdi
Marmaris'te orman şehitleri dualarla anıldı
Muğla’daki yatırımlar ele alındı