Zeytinciliği Geliştirme Projesi'ne talep artıyor
Fethiye ve Seydikemer'de bilimsel çalışmalarla zeytinciliğin geliştirilmesi, zeytinyağı üretimi ve ağaç verimliliğinin arttırılması amacıyla başlatılan 'Zeytinciliği Geliştirme Projesi' için Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası (FTSO), Seydikemer Belediyesi ve İzmir Zeytin Araştırma Enstitüsü arasında yapılan protokol yenilendi. Bilimsel saha araştırmaları ve bilinçlendirme çalışmalarının hız kazandığı projede, Seydikemer'in Kayadibi Mahallesi'nde zeytin yetiştiricilerine yönelik eğitim yapıldı. Eğitime yoğun ilgi gösteren zeytin yetiştiricileriyle birlikte sahaya inen İzmir Zeytincilik Araştırma Enstitüsü Ziraat Yüksek mühendisleri Önder Eralp ve Andaç Çağlar, toprak yapısına göre tür seçimi, doğru budama teknikleri, yaprak analizi, hastalıkların tespiti, sulama ve gübreleme teknikleri hakkında uygulamalı bilgiler verdikten sonra soruları yanıtladı.
Proje kapsamında 2 yıldır devam eden çalışmaların olumlu etkilerini ilçe genelinde gözlemlediklerini belirten Seydikemer Ziraat Odası Ziraat Mühendisi Mustafa Burhan Güzel de zeytin ağaçlarından en yüksek verimi alabilmek için faaliyetleri aralıksız sürdürdüklerini kaydetti. Seydikemer Ziraat Odası olarak saha çalışmalarına öncülük etmeye çalıştıklarını aktaran Güzel, Seydikemer’in yeni kurulan bahçelerle birlikte zeytincilik önemli bir yere geldiğinin altını çizdi.
Bakmadan Geçme
Marmaris'te Genç İklim Elçileri programı başladı
Fethiye’de Turizmde Durgunluk Esnafı Endişelendiriyor ‘Kış Daha Zor Geçebilir’
Muğla'da uygulamadan kaçarken polisi ve motosikletliyi yaraladı
Fethiye Belediyesi Halk Evlerinde Ödeme Sistemi Değişiyor
Türkiye’de ve Dünyada Bir İlk: İki Otizmli Deha ‘2BU’ Doğu ve Batı’yı Fethiye’de Buluşturuyor
Menteşe Belediyesi 'Gün Batımı' konserleri başlıyor