Türkiye'nin ilk turistik mağarası İnsuyu, kuruyan sularıyla fosil haline geldi
Türkiye'nin ilk turistik mağarası İnsuyu, iklim değişikliği ve insan kaynaklı aşırı su kullanımı nedeniyle sularını kaybederek 'fosil mağara' statüsüne düştü bölgedeki yoğun tarım sulaması ve sondajlar ise su krizini derinleştiriyor. 1965 yılında saniyede 50 litre su akan mağarada insan etkisi ve iklim değişimleri nedeniyle su hızla yok oldu.
İklim değişikliği ile birlikte özellikle 2000'li yıllardan sonra İnsuyu Mağarası'nın sularının çekilmeye başladığını ve göllerin kuruduğunu da söyleyen Koçibay; "Büyük göldeki su da 2014 yılında neredeyse tamamen kurumuş ve şu anda göllerimizin hiç birisinde su bulunmamaktadır. Sadece yağmurlardan sonra sarkıtlardan damlayan sular bulunmaktadır. Ama İnsuyu Mağaramız halen ziyaretçi akınına uğramaktadır." şeklinde konuştu.
Bakmadan Geçme
Fethiye’de 26.06.2026’da nikah yağmuru: 43 çift aynı günde evlendi
Fethiyespor’dan Merhum Timur Fidan İçin Lokma Hayrı
Muğla, Antalya, Isparta ve Burdur'da öğrenciler karnelerini aldı
Muğla'da tedavi edilen deniz kaplumbağası 'Şimşek' denize bırakıldı
Bodrum'a 'Scenic Eclipse 2' kruvaziyeriyle 218 turist geldi
Fethiye’de Muharrem Ayı bereketi: Yeni Camii’nde aşure hayrı yapıldı