Tios Antik Kenti'nde bulunan Roma Dönemi lahitleri törenle açıldı
Zonguldak'taki Tios (Filyos) Antik Kenti'nin doğu nekropolünde (mezarlık alanı) yürütülen kazılarda ortaya çıkarılan lahitler, Vali Osman Hacıbektaşoğlu'nun katıldığı törenle açıldı.
Kazılarda toplam bin 317 eser gün yüzüne çıkarıldı. Açıklamada, yaklaşık 500 metrelik bir antik cadde boyunca sıralanan lahitlerin ve yamaçlarda yer alan oda mezarların, nekropolün planlı bir yerleşim düzeniyle inşa edildiğini gösterdiği belirtildi.
Bulguların, alanın MÖ 5. yüzyılın sonlarından MS 5. yüzyıla kadar kesintisiz kullanıldığını ortaya koyarak, Tios Antik Kenti’nin tarihsel önemine yeni bir boyut kazandırdığı kaydedildi.
Bakmadan Geçme
Menteşe Belediyesi 'Gün Batımı' konserleri başlıyor
Honda Üst Yönetiminden Kıvrak Motor Fethiye’ye Ziyaret
Yeni kaynaklar Köyceğiz'e cansuyu oluyor
Muğla'da ağa takılan deniz kaplumbağasını dernek görevlileri kurtardı
Muğla'da 450 çocuk yaz tatiline doğa koruma bilinciyle giriyor
Fethiyeli Denizcilerden Kutlama Mesajı