SGK harekete geçti! Borçlarını ödemeyen emekliliği zor görecek
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), milyonlarca çalışanı ve emekliyi ilgilendiren önemli bir düzenleme üzerinde çalışıyor. Özellikle Bağ-Kur kapsamındaki Emeklilikte Yaşa Takılanlar (EYT), yüksek borç tutarları nedeniyle emeklilik hakkına erişmekte zorlanıyor. SGK Uzmanı İsa Karakaş, bu konudaki mağduriyetlerin giderilmesi için 2025 yılına kadar yeni düzenlemelerin hayata geçirilmesinin beklendiğini açıkladı.
Beklenen Düzenleme Ne Getirecek?
2025 yılında yapılması beklenen yasal düzenlemelerle:
İhya borçlarında indirime gidilmesi,
Borç ödeme sürelerinin uzatılması,
Prim eksikliği nedeniyle emekli olamayanlara ödeme kolaylıkları sağlanması hedefleniyor.
Bu düzenlemelerin hayata geçirilmesiyle, emekli olmayı bekleyen milyonlarca Bağ-Kur sigortalısının mağduriyetinin sona ermesi planlanıyor. Karakaş, yeni sistemin SGK, devlet ve sigortalılar arasında uyumlu bir yapıyı sağlayacağını ifade etti.
Bakmadan Geçme
Marmaris'te Genç İklim Elçileri programı başladı
Fethiye’de Turizmde Durgunluk Esnafı Endişelendiriyor ‘Kış Daha Zor Geçebilir’
Muğla'da uygulamadan kaçarken polisi ve motosikletliyi yaraladı
Fethiye Belediyesi Halk Evlerinde Ödeme Sistemi Değişiyor
Türkiye’de ve Dünyada Bir İlk: İki Otizmli Deha ‘2BU’ Doğu ve Batı’yı Fethiye’de Buluşturuyor
Menteşe Belediyesi 'Gün Batımı' konserleri başlıyor