- Haberler
- Güncel
- Plastik dönemi bitiyor: Fethiye'de işletmeciler ve vatandaşlar yeni sistemi tartışıyor
Plastik dönemi bitiyor: Fethiye'de işletmeciler ve vatandaşlar yeni sistemi tartışıyor
Türkiye'de paket servislerde kullanılan plastik çatal, kaşık, pipet ve benzeri tek kullanımlık ürünlerin kaldırılması planlanıyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın hazırladığı yeni düzenleme ile yıl sonuna kadar plastik atıkların azaltılması hedeflenirken, işletmeciler ve vatandaşlar hem çevresel faydayı hem de maliyet konusunu gündeme taşıyor.
Öte yandan vatandaşlar ise plastik kullanımının kaldırılmasını genel olarak olumlu karşılıyor. Görüşlerini aldığımız Remzi Sayılı plastik çatal ve kaşıkların hem kullanışlı olmadığını hem de çevre açısından zararlı olduğunu belirterek alternatif ürünlerin tercih edilebileceğini söyledi. Sayılı, “Bence çok olumlu bir karar. Plastik ürünler ele de hoş gelmiyor. Ahşap ürünler kullanılabilir. Piyasada zaten ağaçtan yapılmış çatal ve kaşıklar var. Çevre için de daha doğru bir adım olur” diye konuştu.
-
plastik çatal kaşık yasak
-
paket servis plastik düzenleme
-
çevre şehircilik bakanlığı plastik atık
-
türkiye plastik kullanım azaltma
-
tek kullanımlık plastik yasak planı
ÖZEL HABER
Bakmadan Geçme
Marmaris'te Genç İklim Elçileri programı başladı
Fethiye’de Turizmde Durgunluk Esnafı Endişelendiriyor ‘Kış Daha Zor Geçebilir’
Muğla'da uygulamadan kaçarken polisi ve motosikletliyi yaraladı
Fethiye Belediyesi Halk Evlerinde Ödeme Sistemi Değişiyor
Türkiye’de ve Dünyada Bir İlk: İki Otizmli Deha ‘2BU’ Doğu ve Batı’yı Fethiye’de Buluşturuyor
Menteşe Belediyesi 'Gün Batımı' konserleri başlıyor