ÖLÜDENİZ'DE MASKELİ GÜNEŞLENDİLER

Fethiye Ölüdeniz plajları, koronavirüs tedbirleri kapsamında yeni döneme hazırlandı. Ölüdeniz'in ilk turistleri de maskeli şekilde sere serpe güneşlenip deniz keyfi yaptı. Türkiye'nin değişik bölgelerinden Fethiye'ye gelen yerli turistler, 'İyi ki bu ay gelmişiz. Kalabalık yok, deniz ve güneş harika. Plajda önlemler alınmış' ifadelerini kullandılar.

• 16694
TAKİP ET Google News ile Takip Et

Fethiye’nin Ölüdeniz Mahallesi’ndeki Belceğiz ve Kumburnu Plajları Covid-19 tedbirleri kapsamında tatilciler için hazır hale getirildi. Halkın sahillerde yürüyüş yapma ve denize girme yasaklarının yanı sıra seyahat yasaklarının da kaldırılmasının ardından Fethiye’ye de yerli turist akını başladı.
Sosyal mesafe gereği şezlong ve şemsiyelerin 3’er metre arayla konduğu Ölüdeniz plajlarında genel temizlikler ve soyunma kabinleri ile duşların bakımları da yapılıp dezenfekte edildiği öğrenildi. Kimisi maskeli şekilde güneşlenip denize giren tatilciler, sosyal mesafe kurallarına uyarken maske takmadan güneşlenen tatilciler de aileleriyle birlikte güneşin ve denizin tadını çıkarıyor. Ölüdeniz’de bazı yamaç paraşütü firmaları sezonu açıp ilk uçuşlara başlarken Belceğiz Plajı’nda güneşlenen turistler, gökyüzündeki paraşütlerin dansını ilgiyle izlediler. Yöredeki yabancı turistlerin de ilk tercih ettiği plaj olan Ölüdeniz’de günü birlik tur tekneleri de sezon için tüm önlemlerini alıp müşteri beklemeye başladı. Yöredeki Kelebekler Vadisi ve Kabak Koyları’na Ölüdeniz’den tekne turları da başlarken plajın ilk turistleri, yoğunluk olmadan Ölüdeniz’in keyfini çıkarmanın mutluluğunu yaşadıklarını söylediler.
KENDİMİZİ ŞANSLI GÖRÜYORUZ
Tatil için Bursa’dan eşiyle birlikte gelen Yaşar Öztürk “Sıkıntılı bir süreçti. Evde bayağı bir hapsolduk. Deniz havası alıyoruz. Eğleniyoruz. İlk defa geldik, çok güzel bulduk. Çevre tam olarak hazır görmedik. Dükkanlar açılmamış. Otellerin birçoğu da kapalı. Biz otelde kalıyoruz ama tedbirimizi de alıyoruz. Çarşıya çıkınca maskemizi alıyoruz, dezenfektanımız yanımızda” dedi. Maskeli şekilde güneşlendiklerini, tatilde de Covid-19 tedbirlerini almaya devam ettiklerini ifade eden Meryem Öztürk de “Kendimizi Ölüdeniz’e geldiğimiz için şanslı görüyoruz. Fazla kişi olmadığı için plajda, en iyi zamanında biz geldik. Evde kapalı kalınca çok sıkılmıştık. Otelde de ilk biz kalacağımız için tedbirler konusunda şanslıyız. Burası da sessiz, sakin, çok güzel. Kendimizi de koruyoruz bir yandan. Oteller devamlı dezenfekte oluyor. Tatilciler, kalabalık olan yerlere değil tenha yerlere gitsinler” diye konuştu.
HAZİRAN’I DEĞERLENDİRDİK
Malatya’dan tatile gelen Bülent Gül “Malatya’da, pandemi sürecinde sıkıntı yaşanmadı, güzel geçti. Buralara akın olmadan biz de buraların tadını çıkarmaya geldik. Deniz, her zamanki gibi güzel. Ailemizin bir parçası burada olduğu için kimse yokken gelmeyi daha uygun gördük. Yazın Temmuz, Ağustos aylarında daha kalabalık olacağını düşündük, biz de Haziran’ı değerlendirmek istedik” dedi. Eşi Aynur Gül ise “ Ben denize girmiyorum çünkü çok soğuk olduğunu söylediler. Girmeyi tercih etmedim. Malatya’da da pandemi süreci güzel geçti, herkes kurallara uydu. Burası da iyi, tedbirler alınıyor” diye konuştu.
Tatilci Bülent Gül’ün kızkardeşi ise  “Bugün ilk defa hazır Fethiye boşken gelip denize girmek istedik. Abimler Malatya’dan geldiler. Her sene Fethiye’ye geliyorlar ve burayı çok seviyorlar. Bu tedbirler gerekliydi. Çok da başarılı bir süreç yönettiğimizi düşünüyorum. Mesela Avrupa’da çok fazla ölen var, bizim rakamlarımız o kadar yüksek değil. İlk günden itibaren tedbir alındığı için vaka sayımız az. Şu an burada vaka da yok, rahat bir şekilde dolaşıyoruz, mutluyuz. Plaj güzel olmuş tedbir açısından ama kalabalık olunca insanların bu tedbirlere uyacağını zannetmiyorum. Şimdi kimse olmadığı için herkes mesafeli. Deniz, soğuk ama güzel” şeklinde konuştu.
PLAJDA ŞEZLONG 15 TL
Tatilciler için plajı Covid-19 tedbirlerine göre hazırladıklarını söyleyen Plaj İşletme Sorumlusu Bertan İncecik ise “Plaj hazır. 9 metrekarelik alan bırakmamız gerekirken biz daha fazlasını kurduk. Yönetmelik 1,5 metre istiyordu normalde, biz iki metre koyduk. Biz şezlongları da yerinden oynatmama kararı aldık. Gelen misafirlerimiz hiçbir şekilde şezlong ya da şemsiyelerini oynatamayacaklar. Gerekli temizlikleri yaptık, dezenfektanlarımızı aldık. Minderlerimizde yönetmeliğe uygun kumaş olmayan türden muşamba kullanıyoruz. Belli bir kısmında misafirlerimiz eğer kendi havlularıyla güneşlenmek isterse onlara da ayrı şezlong ayırdık. Şezlongların hepsi, minderler dezenfektanlarla yıkandı. 2020’yi yaşamayı hazır bekliyoruz. Çok düşük de olsa Haziran ayına göre ilk müşterilerimizi aldık. Koronavirüsten kurtulursak inşallah daha iyi olur, daha güzel günleri bekliyor olacağız. Şemsiye ve şezlong ücretleri yaklaşık 5 yıldır aynı. Şemsiye 15 Tl, şezlong 15 Tl den kiralanabilecek. Biz de vatandaşlara tatilini fazla zorlamayacak şekilde elimizden gelen desteği sağlıyoruz” dedi.