Muğla'da İklim İçin Yerel Taraflar Bir Araya Geldi
Muğla Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde düzenlenen 'Muğla COP-2026 İklim Değişikliği 2. Yerel Taraflar Konferansı', Türkan Saylan Çağdaş Yaşam Merkezi'nde gerçekleştirildi.
Konferansta, iklim değişikliğiyle mücadelede yerel yönetimlerin, sivil toplum kuruluşlarının ve uluslararası paydaşların ortak çalışmaları ele alındı. Muğla’nın iklim politikaları, sürdürülebilir enerji planları ve COP31’e giden süreçte yerel yol haritası masaya yatırıldı.
Yerel ve Uluslararası Paydaşlar Aynı Masada
Konferansın açılış konuşmalarını Muğla Büyükşehir Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Dairesi Başkanı Dr. Cihan Dündar, Avrupa Birliği Delegasyonu Bölüm Başkanı Christian Ballaro, ICLEI Avrupa Bölge Müdür Yardımcısı Ruud Schuthof ile Kıyı Ege Belediyeler Birliği Başkanı ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras yaptı.
Avrupa Birliği Delegasyonu Sivil Toplum, Temel Haklar, Yargı ve İç İşleri Bölüm Başkanı Jean Barbe’nin de katıldığı program kapsamında açılış oturumunun ardından “Muğla İklim Deklarasyonu” ile “Muğla Sürdürülebilir Enerji ve İklim Eylem Planı (SECAP)” başlıklı sunum gerçekleştirildi.
Yerelden Küresele İklim Mücadelesi
Konferansın dikkat çeken başlıklarından biri olan “COP31’e Doğru Muğla İklim Deklarasyonu İzleme ve Değerlendirme Çalışmaları” oturumunda ise görüş, öneri ve değerlendirmeler paylaşıldı. Gün sonunda güncellenen Muğla İklim Deklarasyonu kamuoyuna sunuldu.
Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin yanı sıra Kıyı Ege Belediyeler Birliği (KEBB), Muğla Planlama Ajansı (MUPA), ICLEI, Avrupa Birliği, UNDP iş birliğiyle düzenlenen konferans, yerelden küresele iklim mücadelesinde ortak aklın geliştirilmesine katkı sağladı.
Bakmadan Geçme