Muğla'da 50 bin adet üzümsü fidan dağıtıldı
'Üzümsü Meyve Üretiminin Yaygınlaştırılması Projesi' kapsamında finansmanının büyük bölümü Muğla Valiliği Yatırım İzleme Koordinasyon Başkanlığını tarafından karşılanan ve Muğla'da ilk defa 8 ilçeden 45 çiftçiye 50 bin adet üzümsü meyvelerden böğürtlen, aronya, frenk üzümü ve ahududu fidanı dağıtımı yapıldı.
"Pazar payı yüksek"
Dağıtımı yapılan üzümsü meyvelerin hem Pazar payının yüksek olduğunu, hem de ekonomik olarak gelir getirdiğini belirten Muğla Vali Yardımcısı Halil Serdar Cevheroğlu, "Sağlıklı yaşamın giderek daha da destek bulması ile bu tip meyveler de hem pazar payı yükseliyor hem de daha çok insanlar tarafından tüketiliyor. Muğla'da gerçekten büyük coğrafya. Yani denize sıfır yerleri de var, 1500-2000 metreye uzanan yerleri de var. O anlamda çeşitlendirmeyi yapmak zorundayız. Hani sadece belli kalıplar içerisinde kalmadan devam etmek zorundayız. Özellikle dünyada pastacılık endüstrisinde gelişmiş ülkelerde bu saydığım meyveler çok önem kazanıyor. Zaten şunu göreceksiniz, bunu ürettikten sonra bir pazar sorunu olmadığı, ne kadar hızlı satıldığını, ne kadar gelir getirdiğini, niye buna geç başladık diye hayıflanacaksınız" dedi.
-
Üzümsü Meyve Üretiminin Yaygınlaştırılması Projesi
-
8 ilçeden 45 çiftçiye 50 bin adet üzümsü meyve
-
dağıtımı yapıldı
Bakmadan Geçme