- Haberler
- Bilim Teknoloji
- Muğla Büyükşehir, güneş enerjisinde verimi artırıyor
Muğla Büyükşehir, güneş enerjisinde verimi artırıyor
Muğla Büyükşehir Belediyesi, Bodrum Şehirlerarası Terminal Binası'nda güneş panellerini yenilerken, Menteşe Mezbaha Tesisi'nde ekonomik ömrünü tamamlayan güneş enerji santralini modern sistemle yeniden kurarak yenilenebilir enerji yatırımlarını güçlendiriyor.
Büyükşehir, Menteşe Mezbaha Tesisi’nde ekonomik ömrünü tamamlayan Güneş Enerjisi Santrali için yeni santral kurulumunu tamamladı. Santralin, devreye alınmasıyla birlikte yılda yaklaşık 160 bin kWh elektrik üretmesi planlanıyor. Yeni santral sayesinde enerji giderlerinde yıllık yaklaşık 780 bin TL tasarruf sağlanması öngörülüyor.
Yenilenebilir enerjiyle üretilecek elektrik sayesinde yılda yaklaşık 67 ton karbon salımı engellenecek. Bu miktar, karbon yutak kapasitesi açısından yaklaşık 2 bin 700 ağacın yıllık karbon tutma kapasitesine eşdeğer olacak.
Muğla Büyükşehir Belediyesi, yenilenebilir enerji kaynaklarını kullanarak çevre dostu projelerine bir yenisini daha ekledi. Fethiye Karaçulha Toptancı Hali Ürün Pazarlama Alanı’nın çatısına kurulan 792 kWp kurulu güce sahip güneş enerji santraliyle yılda yaklaşık 1 milyon 250 bin kilovatsaat elektrik üretimi hedefleniyor.
Bakmadan Geçme