Muğla Büyükşehir çöpten 851 Milyon TL'lik elektrik üretti
Muğla Büyükşehir Belediyesi Katı Atık Düzenli Depolama Tesisleri'ne kurduğu biyokütle enerji santralleri ile bugüne kadar piyasa değeri 851 Milyon TL olan elektrik üreterek çevreyi ve bütçesini korudu.
Başkan Aras: “Muğlamızın atıklarını enerjiye dönüştürerek çevremizi ve bütçemizi koruyoruz”
Kıyı Ege Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras çevreye yapılan her yatırımın geleceğe yapılan önemli bir yatırım olduğunu söyledi. Başkan Aras; "Her gün vatandaşlarımız düzenli olarak belirli saatlerde çöplerini dışarı çıkarıyor ve ilçe belediyelerimizin ekipleri bu çöpleri Katı Atık Düzenli depolama tesislerimize getiriyor. Burada geri dönüşüm olarak ayrıştırılan çöplerden tesislerimize kurduğumuz biyokütle enerji santrallerinde elektrik enerjisi üretiliyor. Muğla’mızın atıklarını enerjiye dönüştürerek hem çevremizi koruyor hem de bütçemize ciddi bir katkı sağlıyoruz. Metan gazının atmosfere karışmasını engellemek, iklim değişikliğiyle mücadelede hayati bir adımdır. Büyükşehir Belediyesi olarak sürdürülebilir enerji yatırımlarını artırmaya, doğamızı korurken aynı zamanda katma değer üretmeye devam edeceğiz" dedi.
-
muğla büyükşehir biyokütle enerji
-
çöpten elektrik üretimi
-
katı atık düzenli depolama
-
ahmet aras açıklama
-
yenilenebilir enerji muğla
Bakmadan Geçme