- Haberler
- Kültür Sanat
- Muğla Büyükşehir Belediyesi'nden kültürel miras projesi
Muğla Büyükşehir Belediyesi'nden kültürel miras projesi
Muğla Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen antik kent gezileri kapsamında, Stratonikeia'dan Knidos'a uzanan kültür yolculuğunda 25 SOGEM gönüllüsü ve Muğla Büyükşehir Belediyesi Gençlik Meclisi üyeleri tarihi ve kültürel mirası yerinde keşfedecek. İlk gezi, 18 Şubat Çarşamba günü Stratonikeia ve Latmos ile başlayacak.
Tarihi bilinç ve deneyimsel öğrenme
Proje kapsamında katılımcılar, antik kentlerin tarihi arka planını teorik olarak öğrenirken, aynı zamanda sahada gözlem yaparak bilgilerini pekiştirme imkânı bulacak. Böylece tarih, sınıf ortamının dışına taşınarak doğrudan deneyimle öğrenilecek. Proje kapsamında gençlerin sosyal medya paylaşımlarıyla Muğla’nın antik değerlerinin ulusal ve uluslararası düzeyde tanıtılması da hedefleniyor. Katılımcıların üreteceği dijital içeriklerle kentin kültürel zenginliklerinin daha geniş kitlelere ulaşması planlanıyor.
Sürdürülebilir bir model hedefleniyor
Büyükşehir Belediyesi, bu uygulamayı yalnızca bir gezi programı olarak değil, aynı zamanda sürdürülebilir bir gençlik modeli olarak kurguluyor. Projenin ilerleyen süreçte Erasmus ve ulusal hibe programlarına temel oluşturacak bir uygulama standardına dönüştürülmesi amaçlanıyor. Muğla’nın köklü tarihini genç kuşaklarla buluşturan proje, hem kültürel mirasın korunmasına katkı sunmayı hem de gençlerin aktif katılımıyla kentin tanıtımına yeni bir ivme kazandırmayı hedefliyor.
Bakmadan Geçme