Muğla Büyükşehir Belediyesi'nden Köyceğiz'de Selden Etkilenen Üreticilere Destek
Muğla Büyükşehir Belediyesi, Köyceğiz'de aşırı yağışlar nedeniyle yaşanan sel felaketinden etkilenen üreticilere destek olurken, zarar gören tarım alanlarında hem destek, hem de altyapı güçlendirme çalışmalarını sürdürüyor.
Taşkın riskine karşı altyapı güçlendiriliyor
Büyükşehir Belediyesi ekiplerinin sahada yaptığı incelemelerde, yağmur sularını vadiye ileten ve yol geçişlerinde bulunan bazı büzlerin hacim olarak yetersiz kaldığı tespit edildi. Yol güvenliğini ve tarım arazilerini olumsuz etkileyen bu durumun önüne geçmek amacıyla yetersiz büzler çıkarılarak yerine uygun çap ve kapasitede yeni büzler döşendi.
İlk günden bu yana sahada sorunların çözülmesi için yoğun bir çalışma yürütüldüğünü dile getiren Köyceğiz Mahallesi Muhtarı Arıkan Daşgın, "Sel bastı, Anında Büyükşehir Belediye Başkanımız geldi, daire başkanlarımız geldi hepsi yardımcı oldu. Bazı seralarımız su altında orada da tarımsal ilaç dağıtımı yaptılar. Hepsi Allah razı olsun, teşekkür ediyoruz" dedi.
Muğla Büyükşehir Belediyesi Tarımsal Hizmetler Daire Başkanı Buket Kallem, "Bu bölgede domates, biber, çilek üretimi yapılan seralar sular altında kaldı ve taşkınlar sonucu da narenciye bahçeleri ile köy içi ve tarla içi yollar zarar gördü. Biz başkanımızın talimatıyla hemen selin arkasından araziye geldik. İlk etapta vatandaşlarımıza besleme kitleri dağıtımı sağlandı ve uygulamaları sağlandı. Amacımız üreticilerimizin üretimden kopmamasını sağlamak ve ekonomik kayıpları en aza indirmektir. Sayın Başkanımız Ahmet Aras'ın ifade ettiği gibi üreticimizin yanında olmak bir destek politikası değil, bu kentin geleceğine sahip çıkmaktır. Bizler bu anlayışla hareket ediyor, üretimin sürdürülebilirliği için hem afet sonrası müdahaleleri hem de kalıcı altyapı yatırımları birlikte yürütüyoruz" dedi.
-
köyceğiz sel felaketi
-
muğla büyükşehir belediyesi destek
-
köyceğiz üretici desteği
-
muğla tarım zararları
-
sel sonrası tarım destekleri
Bakmadan Geçme