İstanbul'da 17 Yıl Avukatlık Yaptı, Aydın'da Çoban Oldu: 'Çobanlıkta Daha Mutluyum'
İstanbul'da 17 yıl avukatlık yaptıktan sonra memleketi Aydın'a dönüp avukatlığın yanında hayvancılık da yapmaya başlayan Mücahit Kibar, hobi olarak başladığı hayvancılığı kısa sürede profesyonel bir üretim modeline dönüştürdü. 'Anası 50 lira, danası 100 lira' sloganıyla özetlediği sığırlarda 'taşıyıcı anne' sistemi ile Kibar, çiftliğiyle hem et verimini artırmayı hem de maliyetleri düşürmeyi hedefliyor.
“Daha az insan, daha çok huzur”
Hem avukatlık mesleğini sürdürdüğünü hem de hayvancılığın kendisine farklı bir huzur verdiğini dile getiren Kibar konuşmasını şu sözlerle noktaladı; "Başta babam bu işi yapmamı istemiyor. 'Ben seni okuttum, büyüttüm, avukat oldun. Avukatlık yap' diyor. Ben avukatlığımı zaten yapıyorum. Ama şimdi ben avukatlıkta elde ettiğim stresimi dama geldiğim zaman çobanlık yaparak atıyorum. Yani ben 'çobanlıktan mutluyum, avukatlıktan mutluyum?' Avukatlığı 17 yıldır yapıyorum, mesleğimi seviyorum. Ama çobanlıkta daha mutluyum. Daha az stresliyim, daha az insan, daha çok huzur."
-
avukatlığı bıraktı
-
Aydın hayvancılık
-
çobanlık hikayesi
-
tersine göç
-
genç çiftçi
-
büyükbaş hayvancılık
-
Mücahit Kibar
Bakmadan Geçme