İngilizlerin Çaya Süt Eklemesinin Asıl Nedeni Ne? Öğrenince Şaşıracaksınız!
İngilizlerin çayı sütle içme alışkanlığı, Türk kültüründe yoğun tüketilen sade çay alışkanlığına alışkın olanlar için sıra dışı bir tercih gibi görünebilir. Ancak bu alışkanlığın sadece damak zevkiyle ilgili olmadığını öğrenince, tarihsel nedenler ve mantık sizi şaşırtabilir. Peki, İngilizler neden çayı sütlü içiyor?
Çayın Sütle Buluşmasının Tarihi 18. Yüzyıla Uzuyor
İngiltere’de çaya süt ekleme geleneğinin kökeni, 18. yüzyıla kadar uzanıyor. O dönemde çay, İngiliz toplumunda sadece bir içecekten öte, kültürel bir olgu haline gelmişti. İngilizler, çaylarını geleneksel Çin fincanlarında içiyorlardı. Ancak bu fincanlar, çayın sıcaklığından dolayı sık sık kırılıyor, çatlıyordu. Bu sorunu çözmek için insanlar önce soğuk sütü fincana eklemeye, ardından sıcak çayı üzerine dökmeye başladılar. Süt, sıcak çayın seramiğe ani etki yapmasını önleyerek fincanların kırılmasını engelliyordu.
Bakmadan Geçme
Bodrum'da dalgıçlar deniz dibinden 250 kilogram atık çıkardı
Fethiyespor’dan FETAD’a Sert Sorular! 'Kulübün Başarısız Olmasını Mı Hedefliyorsunuz?'
Marmaris'te çarşı esnafından belediyeye "gölgelik" protestosu
Fethiye Balık Pazarı’nda hareketlilik azalıyor: ‘Her yıl biraz daha geriye gidiyoruz’
Fethiye Çalıca Pazaryeri’nde ikinci el hareketliliği: ‘En azından harçlığımızı çıkarıyoruz’
Muğla’da Özel Güvenlik Haftası: Evren Arslan’a Vali Akbıyık’tan ödül