- Haberler
- Sağlık
- Fethiye'de Diyetisyen Bal'dan İftar Önerileri: 'Çorbayla Başlayın, Proteini İhmal Etmeyin'
Fethiye'de Diyetisyen Bal'dan İftar Önerileri: 'Çorbayla Başlayın, Proteini İhmal Etmeyin'
Fethiye'de Diyetisyen Gizem Bal, Ramazan ayında sağlıklı bir iftar için çorba, protein ve sebze dengesine dikkat çekti. Probiyotik ve sütlü tatlı tüketimi ile uzun açlık sonrası sağlıklı beslenmenin püf noktalarını anlattı.
Kabızlık ve bağırsak sağlığı konusuna da değinen Bal, probiyotik tüketiminin önemini vurguladı: “Kefir ve yoğurt, iftar sofralarında ayranın yerine tercih edilebilir. Turşu da probiyotiklerin besini gibi düşünülebilir” şeklinde konuştu. Tatlı tüketimiyle ilgili öneriler de paylaşan Bal, “Güllaç, sütlaç veya muhallebi gibi sütlü tatlılar, iftardan 1-2 saat sonra ve yanında bitki çayı veya kahve ile tüketilmeli. Şekeri daha az, üzerine tarçın ve ceviz ekleyerek sağlıklı bir ara öğün haline getirebilirsiniz” dedi.
Kilo verme konusunda sık sorulan soruya da yanıt veren Bal, “Uzun süre aç kaldıktan sonra çok az yemek kilo kaybı sağlamaz. Vücudun ihtiyacı olan kaloriyi almak önemli. İftardan 1,5-2 saat sonra küçük bir ara öğün tercih edebilirsiniz” ifadelerini kullandı. Meyve tüketimi için de önerilerde bulunan Bal, “Günde bir veya iki porsiyon meyve tüketebilirsiniz. Salatalarınıza elma, portakal veya birkaç çilek ekleyebilir, ara öğünde muz veya armut tercih edebilirsiniz” diyerek Ramazan boyunca dengeli beslenmenin önemine dikkat çekti.
Bakmadan Geçme