Fethiye'de asansörlerde periyodik kontrol zorunluluğu
TMMOB Makina Mühendisleri Odası Fethiye İlçe Temsilcisi Enver Demirci, Fethiye ve Seydikemer'de artan yapılaşmayla birlikte asansör kullanımının yaygınlaştığını belirterek, yıllık periyodik kontrollerin hayati önem taşıdığına dikkat çekti. Demirci, özellikle sarı ve kırmızı etiketli asansörlerin kullanılmaması gerektiğini vurgulayarak vatandaşları uyardı.
Etiket sistemiyle risk durumu belirleniyor
Periyodik kontroller sonucunda asansörlerin durumuna göre farklı renklerde etiket uygulandığını belirten Demirci, vatandaşların bu etiketleri mutlaka dikkate alması gerektiğini söyledi. Yeşil etiketin kusursuz ve güvenli asansör anlamına geldiğini belirten Demirci, bu asansörlerin kullanımında herhangi bir sakınca bulunmadığını ifade etti. Mavi etiketli asansörlerde küçük eksiklikler bulunduğunu kaydeden Demirci, “Bu eksikler 12 ay içerisinde giderilebilir. Asansör kullanılabilir durumdadır” dedi. Sarı etiketin daha ciddi eksiklikler anlamına geldiğini belirten Demirci, “Bu durumda asansörün kullanılması sakıncalıdır. Eksiklerin 120 gün içerisinde giderilmesi gerekir” diye konuştu. Kırmızı etiketli asansörlerin can ve mal güvenliği açısından ciddi risk taşıdığına dikkat çeken Demirci, “Bu asansörler kesinlikle kullanılmamalıdır. Eksiklerin 60 gün içerisinde giderilmesi gerekiyor. Aksi halde ilgili belediye tarafından mühürleme işlemi uygulanır” ifadelerini kullandı.
Bakmadan Geçme