En düşük emekli aylığının artırılmasını da içeren kanun teklifi TBMM'de
En düşük emekli aylığının artırılmasını da içeren kanun teklifi TBMM'ye sunuldu. AK Parti Grup Başkanı Abdullah Güler, 16 bin 881 lira olan en düşük emekli aylığının 20 bin liraya yükseltileceğini bildirdi.
"Emeklilik sistemimizi daha şeffaf, adil, sürdürülebilir hale getirmemiz lazım"
Emeklilik sistemiyle ilgili soruya ilişkin Güler, Avrupa Birliği ve OECD ülkelerinde emeklilik yaşının 65'in altında olmadığını söyledi.
Ödenen prim miktarının, sürenin ve yaşın emeklilikte alınacak maaşı belirlediğini anlatan Güler, düşük yaşlardaki emeklilerin sisteme dahil edildiğini vurguladı.
Güler, şunları kaydetti:
"Emeklilik sistemimizde 17 milyon 720 bin emeklimiz var. Bunların sağlık hizmetlerini sürdürmeniz lazım. Emeklilik sisteminde maaşları hiçbir aksaklığa, gecikmeye sebebiyet vermeksizin öderken, tüm emeklilerimizi en üst seviyede sağlık hizmetlerinden de yararlandırmaya devam ediyoruz. Her türlü ilacını, ameliyatını, sağlık ihtiyacını en üst seviyede Türkiye'de vermeye devam ediyoruz. Bunun bütçesi nerede? SGK'de. SGK'de kendi bütçesi, yetkisi kapsamında bunları sürdürmesi lazım. İnsanlar çalışma hayatında, emeklilikte daha yüksek emekli maaşı almak için yüksek prim ödüyorlar, uzun süre ödüyorlar, belli yaştan sonra emekli oluyorlar dolayısıyla onlar daha yüksek emekli maaşı alıyor. Bu evrensel kuraldır, bize has kural değildir. Daha yüksek emekli maaşı almanız için daha yüksek, daha uzun süre prim ödemeniz, belli yaştan sonra emekli olmanız lazım. Bizim emeklilik sistemimizi daha şeffaf, adil, sürdürülebilir hale getirmemiz lazım. Sürekli bütçe desteğiyle, kaynak aktararak bunun taşınabilmesi zorluklar oluşturuyor. OECD ülkelerin, gelişmiş ülkelerin ortalamasına bakarak emeklilik yaşı, prim süresi, prim miktarı gibi hususlarına mutlaka adil, kalıcı, sürdürülebilir hale gelmesinde ihtiyaç olduğunu ifade etmek isterim."
Bakmadan Geçme