Eğirdir Gölü'nde Ortaya Çıkan Kemikler İncelemeye Alındı
Isparta'nın Eğirdir ilçesinde göl suyunun çekilmesiyle ortaya çıkan ve insana ait olduğu öne sürülen kemik parçalarıyla ilgili Müze Müdürlüğü ekipleri inceleme yaptı. İlk değerlendirmede kemiklerin insana değil, hayvana ait olduğu değerlendirildi.
46 yıllık balıkçı hayatında ilk kez gördü
Buluntuları fark eden ve Eğirdir'de yaklaşık 46 yıldır balıkçılıkla uğraşan 66 yaşındaki Çetin Ünsal, geçtiğimiz hafta gezi amacıyla Seydim Mahallesi Kuş Kayası mevkiine gittiğini belirterek burada kemik parçaları ile kırık küpler gördüğünü söyledi. Hayatı boyunca göl kıyısında yaşadığını ifade eden Ünsal, böyle bir durumla ilk kez karşılaştığını dile getirdi. Gölün geçmişte çok daha derin olduğunu vurgulayan Ünsal, "Benim yaşım 66. İlk defa gölün bu kadar çekildiğini görüyorum. Eskiden buralar gölün en derin yerleriydi. Bu alanlarda ağ atıp balık tutardım" dedi. Bölgede alışılmışın dışında taşlarla da karşılaştığını anlatan Ünsal, "Kahverengi, normalden daha ağır ve farklı yapıda kayalar var. Bunların da yetkili birimler tarafından incelenmesini istiyorum" diye konuştu.
-
eğirdir gölü kuraklık
-
eğirdir gölü kemik buluntuları
-
isparta müze müdürlüğü inceleme
-
göl suyunun çekilmesi
-
eğirdir balıkçı açıklaması
Bakmadan Geçme