Denizli'deki firari maymunların sırrı çözüldü
Denizli'de ardı ardına yaşanan firari maymunların hikayesi ortaya çıktı. Bakımı yasak ırklardan olan ve Çivril'de doğa terk edildikten sonra tedavi altına alınan maymunlardan birisinin il merkezinde koruma altına alındığı barınağın fırtınada zarar görmesi sonucu ikinci kez firar ettiği belirlendi.
"DKMP ekiplerini tanımış sanırım, görünce hemen kaçtı"
Maymunla ormanda karşılaştığı anda tedirginlik yaşadığını ifade eden Nizamettin Yiğit, "Pazar günü gezmek amaçlı aynı zamanda hobi amaçla kuzugöbeği mantarı toplamak için Çamlık Parkı Orman bölgesine çıktım. Bir anda karşıma maymun çıktı. Zaten hayvanat bahçesinden kaçmış. Bir gün öncesinde yaşanan fırtınada ağacın düşmesi sonucu yuvasındaki bir noktasında oyuk oluşmuş ve oradan kaçmış. Zaten hayvan 2 gündür açmış. Benimde yanımda simit vardı. Simidi paylaştım onunla. Bayağı yakınlaştı ve ben ilk başta baya ürkmüştüm. Sonrasında gayet iyi anlaştık. Bende gereken kurumlara ihbarda bulundum. Milli Parklar geldi. Milli Parklar da yakalamak için çalışma başlattı. İlk başta ürkerek yaklaşıyordum ama baktığımda o benden kaçmıyor ve bana bir tepkide vermiyor. Belki acıkmıştır diye ilk başta simit attım. O da hiç düşünmeden attığım simitleri yedi. Milli Parklara ihbarda bulundum ve sanırım hala yakalama çalışmaları devam ediyor. Milli Parklar gelene kadar maymunu oyalamaya çalıştım. Milli Parklardan ekipler geldiği görünce maymun, sanırım artık tanımış. Çok zeki bir hayvan. Ekipleri görünce direkt kaçtı. Olay yerinden anında uzaklaştı. Denizli'de zaten böyle bir olayla karşılaşmak çok zor. Tropik ormanda yetişen ve yaşayan bir hayvan. Denizli'de görünce ilk başta çok şaşırdım zaten. Ondan sonra da insanlık görevimi yaptım" dedi.
Bakmadan Geçme