ÇINTAR SEZONU AÇILDI
Dağlarda kendiliğinden yetişen ve kilosu 5 TL'ye satılan çıntarlar işsizlere iş ve ekmek oluyor
Fethiye’de ve çevresinde Sonbahar mevsiminin ilk yağışlarıyla ormanlık alanlarda bol miktarda çıntar çıktı. Dağlarda kendiliğinden yetişen ve kilosu 5 TL’ye satılan çıntarlar işsizlere iş ve ekmek oluyor. Fethiye’nin merkezinde ve çevre bölgelerinde yüksek kesimlerinde son bahar mevsiminde bolca yetişen ve yöresel adıyla çıntar olarak adlandırılan mantarlar sayesinde dağ köylerinde yaşayan vatandaşlar adeta bayram yapıyor. Tadı kadar fiyatı da oldukça güzel olan çıntarın kilosunu 5 TL’ye satan köylüler uzun süredir bekledikleri kazanç kapısının gelmesinden sevinç duyduklarını söylediler. Fethiye’nin Üzümlü mahallesi çevresinde yüksek kesimlerde bulduğu çıntarları yol kenarlarında satışa sunan Feridun Akyurt isimli vatandaş, "Bu yıl geçen yıllara oranla çıntarlar erken çıktı. Üstelik bu yıl diğer yıllara oranla daha fazla çıntar var. Bir nevi çıntar bereketi yaşıyoruz. Her vatandaş evine alıp yiyebilsin diye kilosunu da 5 TL’ye satıyoruz. Bu yıl vatandaş çıntara doyacak” diye konuştu. Yağışların ve mevsimin durumuna göre günlük 100 TL ile 500 TL arasında para kazanan köylüler çıntar mevsiminde bir yıllık ihtiyaçlarını karşıladıklarını belirttiler.
Bakmadan Geçme
Fethiyespor’dan FETAD’a Sert Sorular! 'Kulübün Başarısız Olmasını Mı Hedefliyorsunuz?'
Marmaris'te çarşı esnafından belediyeye "gölgelik" protestosu
Fethiye Balık Pazarı’nda hareketlilik azalıyor: ‘Her yıl biraz daha geriye gidiyoruz’
Fethiye Çalıca Pazaryeri’nde ikinci el hareketliliği: ‘En azından harçlığımızı çıkarıyoruz’
Muğla’da Özel Güvenlik Haftası: Evren Arslan’a Vali Akbıyık’tan ödül
Amiral Turgut Reis, şehadetinin 461. yılında Bodrum'da anıldı