Artık işsizlik maaşı almak çok daha kolay, SGK'dan düzenleme
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), işsizlik maaşı uygulamasında köklü bir değişikliğe gitti. Yeni düzenlemeyle, haksız yere işten çıkarılan çalışanlar arabuluculuk tutanağı veya mahkeme kararıyla işten çıkarılma kodlarını değiştirebilecek. Böylece işsizlik maaşı almak kolaylaşırken, işten çıkarılma sebebi de yeni iş başvurularında engel teşkil etmeyecek.
İşten Çıkarılma Kodu Değiştirilebilecek
Önceden, İş Kanunu'nun 25/2. maddesi gereği "ahlak ve iyi niyet kurallarına aykırı davranış" gerekçesiyle işten çıkarılan çalışanlar işsizlik maaşı alamıyordu. Ancak yeni düzenlemeyle, işten çıkarılma sebebi mahkeme veya arabuluculuk kararı doğrultusunda değiştirilebilecek. Bu sayede, haksız yere işten çıkarılan kişiler işsizlik maaşı alabilecek ve yeni iş başvurularında olumsuz bir durumla karşılaşmayacak.
Bakmadan Geçme
Muğla'da uygulamadan kaçarken polisi ve motosikletliyi yaraladı
Fethiye Belediyesi Halk Evlerinde Ödeme Sistemi Değişiyor
Türkiye’de ve Dünyada Bir İlk: İki Otizmli Deha ‘2BU’ Doğu ve Batı’yı Fethiye’de Buluşturuyor
Menteşe Belediyesi 'Gün Batımı' konserleri başlıyor
Honda Üst Yönetiminden Kıvrak Motor Fethiye’ye Ziyaret
Yeni kaynaklar Köyceğiz'e cansuyu oluyor