Muğla Valisi Akbıyık'tan Engelliler Haftası Mesajı
Muğla Valisi İdris Akbıyık, Engelliler Haftası dolayısıyla yayımladığı mesajda, engelli bireylerin toplumun ayrılmaz bir parçası olduğunu belirterek, fırsat eşitliğinin güçlendirilmesi gerektiğini ifade etti.
Vali Akbıyık, 10-16 Mayıs Engelliler Haftası kapsamında yayımladığı mesajda, haftanın engelli bireylerin karşılaştığı sorunlara dikkat çekmek, çözüm yollarını geliştirmek ve toplumsal farkındalığı artırmak açısından önemli bir fırsat olduğunu kaydetti.
Engelliliğin yalnızca bireyin değil, toplumun tamamının ortak sorumluluğu olduğunu vurgulayan Akbıyık, asıl engellerin fiziki şartlar ve toplumsal bakış açılarından kaynaklandığını ifade etti.
Engelli bireylerin sanattan spora, bilimden teknolojiye kadar birçok alanda önemli başarılara imza attığını belirten Akbıyık, 'Engelli bireylerimiz azim ve kararlılıklarıyla hiçbir engelin başarıya ulaşmanın önünde duramayacağını göstermektedir. Sergiledikleri mücadele ve güçlü duruş, hepimiz için ilham kaynağıdır' ifadelerini kullandı.
Vali Akbıyık, engelli bireylerin eğitimden istihdama, sosyal hayattan kültürel yaşama kadar her alanda eşit ve etkin şekilde yer almasının büyük önem taşıdığını belirterek, devletin bu doğrultuda çalışmalarını sürdürdüğünü kaydetti.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın öncülüğünde engelli vatandaşların yaşam standartlarını yükseltmeye yönelik önemli adımlar atıldığını ifade eden Akbıyık, 'Türkiye Yüzyılı, engellilerin de yüzyılı olacaktır' değerlendirmesinde bulundu.
Akbıyık, mesajının sonunda tüm engelli vatandaşların ve ailelerinin Engelliler Haftası'nı kutlayarak sağlık, huzur ve mutluluk temennisinde bulundu.