Muğla'da 25 bin 250 araç kontrol edildi, 165 araç trafikten men edildi
Muğla İl Jandarma Komutanlığı Trafik Jandarması timlerince 16-22 Şubat 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilen trafik denetimlerinde 25 bin 250 araç kontrol edildi, kurallara uymadığı belirlenen bin 296 sürücüye idari para cezası uygulandı.
Alınan bilgiye göre, Muğla genelinde trafik güvenliğinin sağlanması, kazaların önlenmesi ve sürücülerin bilinçlendirilmesi amacıyla bir haftalık süreçte yoğun denetim yapıldı. Denetimlerde hız ihlali, emniyet kemeri kullanımı, alkollü araç kullanımı ve evrak kontrollerine ağırlık verildi.
Trafik jandarması ekiplerince yapılan uygulamalarda 23 sürücünün ehliyetine geçici olarak el konulurken, teknik yetersizlik veya mevzuata aykırılık tespit edilen 165 araç trafikten men edildi.
Öte yandan, denetimlerin yanı sıra trafik kazalarının azaltılması amacıyla 2 bin 103 sürücüye trafik eğitimi verildi. Eğitimlerde güvenli sürüş, hız sınırlarına uyum ve temel trafik kuralları konusunda bilgilendirme yapıldığı bildirildi.
Yetkililer, Muğla’da trafik denetimlerinin aralıksız sürdürüleceğini belirterek, sürücülerin hem kendi can güvenlikleri hem de diğer yol kullanıcılarının güvenliği için trafik kurallarına uymalarının büyük önem taşıdığını vurguladı. Muğla’da artan trafik denetimleriyle birlikte, özellikle kural ihlallerine yönelik yaptırımların kararlılıkla uygulanacağı kaydedildi.