Fethiye Sağlık Bilimleri Fakültesi'nden yoğun etkinlik takvimi
Fethiye Sağlık Bilimleri Fakültesi, 12 Mayıs Hemşirelik Haftası kapsamında Beşkaza Meydanı'nda çelenk sunma töreni ve farkındalık etkinliği düzenleyecek. Fakülte ayrıca yıl boyunca sağlık, eğitim ve toplum temelli birçok etkinliğe imza atarken, 5 Haziran'da mezuniyet heyecanı yaşayacak.
Fethiye Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Sülün, fakültenin mevcut yapısı ve 2026 yılı etkinlik programına ilişkin açıklamalarda bulundu. Fakültenin aktif olarak eğitim faaliyetlerini sürdürdüğünü belirten Sülün, Beslenme ve Diyetetik, Hemşirelik ve Gerontoloji bölümlerinde toplam 929 öğrenci, 32 öğretim elemanı ve 12 idari personel ile güçlü bir akademik yapı oluşturduklarını ifade etti. Hemşirelik Yüksekokulu kökenine sahip olunmasının, bu alandaki etkinliği daha da artırdığına dikkat çekti.
Gerontoloji bölümünün henüz mezun vermediğini belirten Sülün, Yükseköğretim Kurulu ve üniversite vizyonu doğrultusunda istihdam potansiyeli yüksek yeni bölümlerin açılması için çalışmaların sürdüğünü söyledi.
Fakültenin 2026 yılı boyunca toplumla iç içe birçok etkinlik gerçekleştirdiğini aktaran Sülün, Dünya Sağlık Günü kapsamında sağlık yürüyüşü, kariyer günleri, çocuk şenliği ve sporcu beslenme eğitimleri gibi organizasyonların hayata geçirildiğini kaydetti.
12-18 Mayıs Hemşirelik Haftası kapsamında ise özel bir program hazırlandığını belirten Sülün, 12 Mayıs Salı günü saat 10.30’da Fethiye Beşkaza Meydanı’nda çelenk sunma töreni gerçekleştirileceğini açıkladı. Etkinlikte “Bizim Hemşirelerimiz Geleceğimiz, Güçlendirilmiş Hemşireler Hayat Kurtarır” temasıyla hemşirelik mesleğinin toplum sağlığındaki kritik rolüne dikkat çekileceği vurgulandı. Sülün, tüm vatandaşları bu anlamlı programa davet etti.
Fakültenin bir diğer önemli programı ise mezuniyet töreni olacak. 5 Haziran 2026 tarihinde Beşkaza Spor Salonu’nda gerçekleştirilecek mezuniyet törenine kurum temsilcilerinin ve vatandaşların katılımının beklendiği belirtildi.