Fethiye'de 'Turizm Sektöründe Çevresel Sürdürülebilirlik ve İklim Zirvesi' tamamlandı
Fethiye Belediyesi ve Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde düzenlenen 'Turizm Sektöründe Çevresel Sürdürülebilirlik ve İklim Zirvesi' geniş katılımla tamamlandı. Gün boyu süren zirvede çevre dostu uygulamalar masaya yatırılırken, sıfır atıkta öncü 10 otele plaket verildi.
Fethiye’de turizm sektörünün geleceğine yön verecek önemli bir organizasyon daha başarıyla gerçekleştirildi. Fethiye Belediyesi ile Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde düzenlenen “Turizm Sektöründe Çevresel Sürdürülebilirlik ve İklim Zirvesi” sektör temsilcileri ve sivil toplum kuruluşlarının yoğun katılımıyla gün boyu devam etti.
Başta otel sahipleri ve kalite yöneticileri olmak üzere turizm sektörünün farklı alanlarından çok sayıda paydaşın yer aldığı zirvede, iklim değişikliğiyle mücadele, sürdürülebilir turizm uygulamaları ve çevresel farkındalık konuları ele alındı. Gün boyunca gerçekleştirilen oturumlarda su kullanımı, atık yönetimi ve enerji verimliliği gibi başlıklar detaylı şekilde değerlendirildi.
Programın sonunda değerlendirmelerde bulunan Fethiye Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürü Selver Hatice Kabak, zirvenin oldukça verimli geçtiğini belirtti. Kabak, “İklim değişikliği ve sera gazı envanterinin azaltılmasıyla ilgili otellerimizde su, atık ve enerji anlamında paneller gerçekleştirdik. Sektör temsilcileriyle fikir alışverişinde bulunduk. Turizmin çevresel sürdürülebilirlik anlamında çıtasını nasıl yükseltebiliriz, bunları konuştuk” dedi.
Kabak, sıfır atık uygulamalarında öncü olan 10 otele plaket verildiğini ifade etti. Sabah oturumlarına Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca ile Fethiye Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Osman Çıralı’nın da katıldığını hatırlatan Kabak, organizasyonun ilerleyen yıllarda daha da büyüyerek devam etmesini hedeflediklerini söyledi.