Fethiye'de sıcaklık yükseldi, klima kullanımı polikliniklerde yoğunluk oluşturdu
Hava sıcaklıklarının yükselmesiyle birlikte vatandaşlar serinlemek için klimalara yöneldi. Uzmanlar, sıcak ve soğuk ortamlar arasında yaşanan ani geçişlerin özellikle üst solunum yolu enfeksiyonlarını artırabildiğini belirtirken, Fethiye Devlet Hastanesi polikliniklerinde de hasta yoğunluğu yaşanıyor.
Yaz sıcaklarının etkisini göstermesiyle birlikte klima kullanımı önemli ölçüde arttı. Dışarıdaki yüksek sıcaklıktan çıkarak düşük sıcaklıkta çalışan klimalı ortamlara giren vatandaşlarda üst solunum yolu enfeksiyonları başta olmak üzere çeşitli sağlık sorunları görülmeye başlandı. Yaşanan durum, Fethiye Devlet Hastanesi polikliniklerine yapılan başvurulara da yansıdı.
Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerine çıkmasıyla serinlemek isteyen vatandaşlar günün büyük bölümünü klimalı ortamlarda geçiriyor. Ancak uzmanlar, klima sıcaklığının gereğinden fazla düşürülmesi ve sıcak-soğuk geçişlerinin vücudun bağışıklık sistemini olumsuz etkileyebileceği uyarısında bulunuyor.
Son günlerde Fethiye Devlet Hastanesi’nde özellikle dahiliye, kulak burun boğaz ve acil servis polikliniklerinde üst solunum yolu enfeksiyonu belirtileriyle başvuran hasta sayısında artış gözleniyor. Vatandaşlar; boğaz ağrısı, öksürük, burun akıntısı, halsizlik ve ateş şikayetleriyle sağlık kuruluşlarına başvuruyor.
Uzmanlar, klima sıcaklığının dış ortamla arasında yaklaşık 6 ila 8 dereceden fazla fark oluşturmamasını, hava akımının doğrudan vücuda gelmemesini ve klima filtrelerinin düzenli olarak temizlenmesini öneriyor. Ayrıca yaz aylarında yeterli sıvı tüketimi, dengeli beslenme ve kapalı ortamların sık sık havalandırılmasının enfeksiyon riskini azaltmada önemli rol oynadığı ifade ediliyor.