Fethiye'de Diyetisyen Uyarıyor: 'Sahuru Atlamayın, Güne Enerjik Başlayın'
Fethiye'de Diyetisyen Gizem Bal, Ramazan ayında sahurun gün boyu enerji ve kan şekeri dengesi için kritik olduğunu söyledi. Bal, protein, lif ve yeterli su tüketimi ile basit şekerlerden uzak durmanın önemine dikkat çekti.
Ramazan ayında sağlıklı bir şekilde gün geçirmek isteyenler için sahur öğününün önemi büyük. Fethiye’de Diyetisyen Gizem Bal, sahurun atlanmaması gerektiğini vurgulayarak, “Sahur gün boyunca enerji seviyemizi korur ve kan şekerimizi dengeler. Bu yüzden mutlaka yapılmalı” dedi.
Bal; sahurda protein ağırlıklı beslenmenin önemine değinerek, “En az iki yumurta tüketilmeli, dilerseniz yumurtayı tahinle birlikte yemek kan şekerinizin dengeli yükselmesine yardımcı olur” diye konuştu. Gizem Bal, ayrıca sofrada lif kaynağı olarak sebzeler, yeşillikler ve ekmeğin tam tahıllı olmasının önemli olduğunu belirtti.
Su tüketimi konusunda da önerilerde bulunan Bal, “İftardan sahura kadar ki süreçte minimum 2,5 litre su tüketimi şart. Ama bunu bir anda değil de bardak bardak tüketmeliyiz. Mesela sahur anında, sahura başlamadan önce, sahur ortasına ve sonrasına üç bardak su tüketimiyle kapatabiliriz” ifadelerini kullandı.
Sahurda basit şekerlerden uzak durulması gerektiğini belirten Bal, börek, beyaz undan yapılmış tatlılar ve şerbetli tatlıların tüketilmemesini önerdi. Kan şekerini dengeli tutmak için meyveleri çiğ kabak çekirdeği, badem ve ceviz gibi sağlıklı yağlarla birlikte tüketmenin faydalı olduğunu söyledi.