Bayraktar: 'Temiz bir Fethiye için herkesin sorumluluk alması gerekiyor'
Fethiye Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Mahmut Bayraktar, çevre temizliğinin yalnızca belediye ekiplerinin çalışmalarıyla sağlanamayacağını belirterek vatandaşlara duyarlılık çağrısında bulundu. Çevre bilincinin küçük yaşlarda kazandırılması gerektiğini vurgulayan Bayraktar, 'Daha temiz bir Fethiye için toplumun tüm kesimlerinin desteğine ihtiyacımız var' dedi.
Fethiye Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Mahmut Bayraktar, çevre temizliği ve çevre bilincinin geliştirilmesine yönelik önemli açıklamalarda bulundu. Temizlik hizmetlerinin aralıksız sürdürüldüğünü belirten Bayraktar, temiz bir kent hedefinin ancak vatandaşların katkısıyla mümkün olabileceğini söyledi.
Fethiye Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü olarak yılın her günü, günün 24 saati sahada görev yaptıklarını ifade eden Bayraktar, çevrenin korunması ve temiz tutulması konusunda bugüne kadar çok sayıda farkındalık çalışması gerçekleştirdiklerini dile getirdi. Çevreyi korumanın ve temiz tutmanın bir alışkanlık meselesi olduğunu vurgulayan Bayraktar, bu alışkanlığın çocukluk döneminde kazanılması gerektiğine dikkat çekti. Bu kapsamda Dünya Çevre Koruma Haftası etkinlikleri çerçevesinde farklı çalışmalar yürüttüklerini belirten Bayraktar, çevre bilincinin erken yaşlarda verilmesinin gelecekte daha duyarlı nesillerin yetişmesine katkı sağlayacağını söyledi.
Bayraktar, çevre konusunda verilen eğitimin küçük yaşlarda başlaması gerektiği düşüncesiyle belediye çalışanlarının çocuklarından oluşan 12 kişilik bir tiyatro ekibi kurduklarını ifade etti. Fethiye Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü'nün destekleriyle hazırlanan ve tiyatro eğitmeni Berkan Karasu'nun eşlik ettiği ekip tarafından sahnelenen “Temiz Fethiye, Mutlu Gelecek” adlı çevreci çocuk tiyatrosunun ilkokul öğrencileriyle buluşturulduğunu belirten Bayraktar, amaçlarının çevreyi koruma bilincini çocuklar aracılığıyla topluma yaymak olduğunu kaydetti.
Temizlik çalışmalarının büyük emek ve maliyet gerektirdiğini belirten Bayraktar, asıl önemli olanın çevrenin kirletilmemesi olduğunu ifade etti. Bayraktar, “Temizlik elbette yapılıyor ancak bunun için ciddi bir iş gücü, zaman ve maliyet harcanıyor. En doğru yaklaşım çevreyi kirletmemek ve atıkları doğru noktalara bırakmaktır” dedi.
Vatandaşlara da çağrıda bulunan Bayraktar, çöplerin sokaklara, piknik alanlarına ve ormanlık bölgelere bırakılmaması gerektiğini söyledi. Atıkların çöp konteynerlerine atılmasının çevre temizliği açısından büyük önem taşıdığını kaydeden Bayraktar, bu konuda herkesin sorumluluk üstlenmesi gerektiğini belirtti. Çevre temizliğinin yalnızca belediyelerin görevi olarak görülmemesi gerektiğini ifade eden Bayraktar, toplumun tüm kesimlerinin sürece destek vermesinin önemine değindi. Özellikle ebeveynlerin çocuklarına örnek olması gerektiğini söyleyen Bayraktar, çevreye duyarlı bireylerin yetişmesinde ailelerin büyük rol oynadığını vurguladı.
Gençlere de seslenen Bayraktar, çevre kirliliğine neden olan davranışlardan kaçınılması gerektiğini belirterek, “Atıklarımızı en yakın çöp konteynerine bırakmalıyız. Sigara izmaritleri başta olmak üzere çevreye zarar veren her türlü atığın uygun şekilde bertaraf edilmesi gerekiyor. Daha temiz bir Fethiye ve daha yaşanabilir bir dünya için hep birlikte hareket etmeliyiz” ifadelerini kullandı.
Çevre bilincinin toplumun her kesiminde yaygınlaşmasını arzu ettiklerini dile getiren Bayraktar, gelecekte çevre temizliğiyle ilgili sorunların konuşulmadığı, herkesin bu konuda gerekli hassasiyeti gösterdiği bir Fethiye hedeflediklerini sözlerine ekledi. “İnşallah bu tarz şeyleri konuşmayız artık. Her yer çok temiz olur ve herkes bu bilinci kazanmış olur” diyen Bayraktar, çevrenin korunmasının ortak sorumluluk olduğunun altını çizdi.